Sinds 1 februari 2018 waait er een nieuwe wind door de beheerstichting van het scoutinggebouw. U vraagt zich nu misschien af: 'Wat voor stichting is dat dan en wat doen ze?, 'Wat houdt die nieuwe wind dan in of, wie zitten er in het bestuur?'. In dit bericht willen we jullie antwoord geven op deze vragen en tot slot een aantal vacatures onder jullie aandacht brengen.
Wat doen we?
Het doel van de stichting is het faciliteren van de vereniging. Dit houdt in dat zij voorziet in het beheren en onderhouden van het gebouw, terrein en materiaal zoals tenten, palen, etc. De financiële middelen die hiervoor nodig zijn komen voort uit huurinkomsten van de vereniging (hoofdgebruiker) en verhuur aan derde.
Verhuur oproep
Om de huurkosten voor de vereniging zo laag mogelijk te houden is het belangrijk om te zorgen voor een goed gevuld verhuur aan derde. Op dit moment wordt het gebouw op woensdag en donderdag niet gebruikt. Het zou prachtig zijn als er een huurder gevonden kan worden die voor langere tijd gebruik zou willen maken van ons gebouw op een van deze dagen. De vraag aan jullie is om eens na te gaan of er mensen/verenigingen/groepen in jullie kennissenkring opzoek zijn naar een locatie. Als je ideeën hebt neem dan contact op met Tom Klarenaar (t.klarenaar@icloud.com).
Wie zijn wij?
Aan het begin van het jaar hebben we afscheidt genomen van een aantal mensen, Eric Arts (voorzitter), Jo Jaminon (penningmeester), Suzanne de Koning en Dirk van Ingen (vertegenwoordigers Vereniging). Hiervoor zijn nieuwe enthousiaste mensen gevonden die zin hebben om de draad op te pakken en flink gas te geven. Het bestuur bestaat nu uit de volgende personen:
Vacatures
Zoals je hierboven kunt zien komen er twee functies vrij. We zijn opzoek naar enthousiaste vrijwilligers die zich hiervoor willen inzetten.
Secretaris
De taak van secretaris is een administratieve taak. Je bent verantwoordelijk voor de inkomende en uitgaande poststukken, het rondsturen van de agenda en verzorgen van de notulen. Is deze taak iets voor jou neem dan contact met ons op. Inge vertelt je graag meer over deze functie en bijbehorende taken.
Verhuurcoördinator(s)
Als verhuurcoördinator draag je zorg voor de verhuuraanvragen die binnenkomen. Je beheert de verhuuragenda, onderhoudt contact met de huurders, verzorgt bezichtigingen en zorgt voor het overhandigen en innemen van de gebouwsleutels tijdens het verhuur. In het verleden werd deze taak door twee personen uitgevoerd. Vind je het leuk om contact te hebben met mensen, heb je een kritisch oog en durf je huurders op ongewenste situaties aan te spreken dan zijn wij opzoek naar jou! Het zou helemaal mooi zijn als je iemand kent waarmee je deze taak samen kan oppakken.
Heb je interesse in een van deze taken of heb je nog vragen voor de stichting neem dan contact op met Tom Klarenaar via t.klarenaar@icloud.com.
Groetjes namens het bestuur van de beheerstichting
Tom, Hans, Inge, Erik en Bart
Geschreven door: Tom Klarenaar
Gepubliceerd op: 2019-02-16