Scouts Zomerkamp

In 8 dagen de hele wereld rond, lijkt onmogelijk maar we hebben het toch gedaan! In onze luchtballon zijn de scouts de gehele wereld over gevlogen van Italië, Australië tot Amerika. Onderstaand nog kort een overzicht van wat we elke dag op kamp hebben gedaan:

Dag 1: Italië

De scouts vertrokken met de fiets op naar Baarn, met lekker weer en een fiets tocht van 56 KM+/- kwamen we aan bij scouting terrein PBC Austerlitz. Veel tijd voor uitrusten was er niet, meteen werd de vrachtwagen uitgeladen en het kamp opgebouwd. Aangezien we in Italië waren aangekomen hebben we pasta gegeten en in de avond hebben ze het maffia smokkelspel gespeeld.

Dag 2: Griekenland

Na een fietstocht en de eerste nacht weer op een matje was het tijd voor Yoga in je toga. Na een introductie lesje konden we met z’n alle toch al een hele routine en werden in groepjes nog de meest flexibele houdingen aangenomen. ‘s Middags was het tijd voor het slangen en lader spel met water spelletjes om af te koelen. Aangezien de Grieken niet van afwassen houden werden na het eten borden geschoten met een buks, gelukkig wel de borden van de kringloop 😉.

Dag 3: Midden-Oosten

In het midden oosten word veel te voet gedaan en was het dan ook tijd voor de dag hike. Van hiëroglyfen lezen, de Arabische gids volgen en olie tonnen sjouwen alles is voor bij gekomen. En tussen door nog een kleine stop bij de Pyramide van Austerlitz. s’ Avonds was het tijd voor de Kamelenrace dit was een groot succes, vraag maar na aan het bestuur 😉!

Dag 4: China

Aangekomen in China gingen we op pad naar het militair museum. De gehele dag was er genoeg te doen voor iedereen. Er waren tentoonstellingen, interactieve spelletjes, buiten survival banen en nog een mini cursus om een soldaat te worden. Na het museum gingen we met z’n alle de supermarkt in om boodschappen te doen. Iedere avond werd er in thema gekookt door de patrouilles en dus ook boodschappen gedaan. S’ Avonds nog levend stratego gedaan met de Chinese sterrenbeelden.

Dag 5: Australië

Van af China naar Australië is een flink stuk vliegen met de luchtballon, en dat heeft die helaas niet gehaald dus moesten we het laatste stukje zwemmen. Het was tijd voor een heerlijke douche en het lokale zwembad onveilig te gaan maken met nog 3 ander scouting groepen. Toen we eenmaal op het vaste land waren van Australië was het s’ avonds tijd voor een film in het Sydney theater, even een rust momentje voor iedereen.

Dag 6: Zuid-Amerika

In Zuid-Amerika bevind zich de Amazone, een rivier die ook wel lijkt op de kronkelige grachten in Utrecht. De scouts hebben zich eerst vermaakt met een foto tocht langs alle hoogte punten in Utrecht en daarna zijn we het water op gegaan. Met 19 scouts zijn we gaan suppen over de grachten, langs alle terrassen en door het centrum, dit was een groot succes! De scouts gingen op tijd naar bed om daarna weer wakker gemaakt te worden om de grens over te steken in het bos met nog een paar spoken hier en daar.

Dag 7: Noord-Amerika

Na een bewogen nacht en het oversteken van de grens waren de scouts in Noord-Amerika aangekomen. Met een lekkere american pancake ontbijt was het tijd om het kamp te gaan afbreken. Dat is niet altijd leuk maar wel als we er een Crazy 88 van maken! Tussen door werd er ook nog geklommen in het parcours die op het kamp terrein was gebouwd. Na een dagje opruimen en klimmen was het tijd voor een uitgebreide BBQ rond het kamp vuur. Daarna was het nog tijd voor America’s Got Talent en we kunnen jullie vertellen iedereen heeft zo zijn eigen talent! De tenten waren al afgebroken dus sliepen we met z’n alle in de hangmatten, niks is zo fijn als slapen onder de sterren.

Dag 8: Nederland

Lekker wakker geworden door de vogeltjes, en muziek… moesten alle spullen nog even naar de vracht wagen. Daarna weer op ons stalen rots klaar voor de terug weg. We zijn terug gefietst over een heeeeele lange brug van Amerika naar Nederland. Aangekomen in Nederland waren de ouders weer blij de scouts te zien!

De hele week is ook nog terug te kijken in beelden via de Instagram Story’s van Uotha. We hebben een geweldig kamp gehad met iedereen en hopen dat jullie nog een fijne vakantie hebben gehad.

Tot het nieuwe seizoen!!!!

Groetjes het scouts zaterdag team + kamp toppers

Tom, Bart, Joey, Verena, Britt, Michelle & Joost!