Zomerkamp tijdreizen welpen dinsdag 2023.

Dag 1 / 29-04-2023:
Afgelopen meivakantie zijn de welpen dinsdag op zomerkamp geweest. Eerst hebben we gedag gezegd tegen alle papa's en mama's. Hierna zijn we met de groep op de fiets vertrokken. Na een vlotte fietstocht zijn we aangekomen in Beek en Donk. Hier zijn we aan de slag gegaan met de tenten opzetten en slaapplekken inrichten.
Vervolgens kregen we bezoek van professor TikTak. Hij was zijn notitieboekje kwijtgeraakt in 2093 en deze moet terug gevonden worden. Met zijn tijdmachine vertrokken we naar 2093, maar helaas gaat er iets mis... We zijn per ongeluk in de Oertijd terecht gekomen! Voor het avondeten hebben we broodjes gebakken en aardappels met kip gegeten. In de avond zijn de welpen druk bezig geweest met het maken van fossielen. Hierna hebben de welpen heerlijk geslapen.

Dag 2 / 30-04-2023:
Na een rustige nachtje zijn we rond 8.00 uur allemaal uit bed gekomen om lekker te gaan ochtendgymmen en ontbijten. Professor TikTak kwam weer langs met nieuws dat hij aanpassingen heeft gedaan aan de tijdmachine. Vervolgens zijn we zijn we in de tijdmachine gestapt, maar helaas... Nu zijn we in de Riddertijd terecht gekomen. Er zit maar één ding op, naar de ridderspelen! De winnende ridders hebben tegen de beste ridders gestreden. Uiteindelijk is het gelijkspel geworden. In de middag was het tijd om onze ridderskills te testen op een klimparcours. Bijna alle welpen zijn over de baan heen gevlogen! Als diner hadden we lekkere wraps en 's avonds zijn alle welpen druk bezig geweest met de postkaartjes maken. Na een spelletje ridderen (weerwolven), hebben we voor het slapen nog even een korte spooktocht.. uh... avondwandeling gemaakt zonder spoken.

Dag 3 / 01-05-2023:
De volgende ochtend hebben we met professor TikTak een nieuwe poging gedaan om via de tijdmachine naar 2093 te reizen, maar ook deze keer ging het niet goed en belandden we in de Gouden Eeuw. We gingen met de bus naar Eindhoven. Daar hebben we als echte handelaren lekker geshopt. Na de lunch zijn we lekker wezen zwemmen in het Ottenbad. Aan het einde van de middag reed de bus weer terug naar Beek en Donk. Eenmaal terug hebben we een friettafel met snacks gegeten. Hierna hebben we nog de film De Piraten van Hiernaast gekeken. Na een drukke dag is iedereen moe naar bed gegaan.

Dag 4 / 02-05-2023:
Op dinsdag hebben we lekker uitgeslapen. Rond 9.00 uur hebben we Jarno verrast met een lekkere taart, want hij was jarig! Daarna hebben we lekker ontbeten. Hierna kwam professor TikTak en zijn we in 1900 beland. Omdat in de 20e eeuw veel kunstenaars in opkomst waren, hebben we onze creatieve skills gebruikt om mooie portretten te maken van de persoon tegenover aan tafel. Na een pannenkoekenlunch zijn we op de fiets gestapt en hebben we het boerenbondsmuseum bezocht. Hier hebben we een rondleiding gehad en van alles gezien en gehoord! De kinderen hebben met veel aandacht geluisterd. We hebben meegekeken bij de smid en klompenmaker. Ook hebben we een knusse tocht met de huifkar gemaakt. We hebben de avond afgesloten met een heerlijke barbecue en gezellig rondom het kampvuur gezeten. De laatste nacht zijn de tenten opgeruimd en hebben alle kinderen samen binnengeslapen.

Dag 5 / 03-05-2023:
Na uitgeslapen te hebben tot 8.30 uur, hebben we alle spullen opgeruimd en het laatste ontbijt samen gegeten. Vervolgens bracht professor TikTak ons een bezoek om weer terug te reizen naar 2093, maar belandden we terug in 2023. Waar de jongere versie van professor TikTak ons opwachtte om het kamp af te sluiten met een feestelijk bingo. Iedereen had prijs. Als afsluiting zijn er broodjes gebakken en hierna zijn de welpen weer met de papa's en mama's mee naar huis vertrokken. Op naar een lekkere douche of bad en uitrusten van een geslaagd kamp!