Het jaar door elkaar

De welpen vrijdag zijn van 29-04 tot 03-05 op kamp geweest. We zijn op 29-04 vanuit Uden vetrokken met de fiets. Eerst een stukje met iedereen bij elkaar, aangekomen bij de eerste pauze bleek er iets mis te zijn gegaan met het landelijke datumsysteem, zo was het ineens koningsdag. Met rood, wit, blauw, oranje fietsen konden we weer vertrekken. De keus tussen een mountainbikeroute of het gewone fietspad.  Na een paar uur fietsen kwamen we aan in Schaijk. Tenten opzetten, bedden klaarleggen en lekker spelen. Na het eten was het ineens Sinterklaas. Na een vrijmarkt en cadeaus voor elkaar uitzoeken werd iedereen verwend. We eindigden de dag met een hele spannende spooktocht.

30-04 werden we wakker, vandaag klopte de datum gelukkig wel en was Suus jarig. Met een versierde stoel en speciaal ontbijt werd de dag goed begonnen. Vervolgens hebben we verjaardagsspelletjes gespeeld en eierkoeken versierd. Na de  lunch zijn we naar Grave gefietst om een foto spel te doen en leuke dingen te kopen. Onderweg terug hebben we kerstinkopen gedaan voor het kerstdiner wat we met zijn alle hebben klaargemaakt. Na het eten nog even gespeeld en vervolgens afgeteld en geproost met kinderchampagne en oliebollen want het was oudejaarsavond.

01-05 Vandaag werden we wakker op Valentijnsdag. We hebben valentijnskaarten gemaakt om naar onze ouders te sturen. Toen de kaarten klaar waren zijn we naar een strandje in de buurt gefietst en hebben we de hele middag genoten van het strand en (ijskoude) water. Heerlijk afgekoeld met deze hitte. Eenmaal terug lekkere tafelfrietjes gegeten en gechillt.

02-05 Vandaag was het Pasen, we begonnen met een paasontbijt. Na het ontbijt was het tijd om eieren te zoeken, dit deden we door een hike te lopen. Eenmaal terug even bijgekomen en geluncht. Na de lunch hebben we alvast tenten afgebroken en zijn we gaan oefenen voor de bonteavond. Ook mochten de kinderen die willen de klimmuur beklimmen. 'S avonds was het tijd voor de bonteavond.

03-05 Vandaag alweer de laatste dag, we begonnen met het opruimen van onze bedden en een restjes ontbijt. Hierna was het Bevrijdingsdag, door middel van een escaperoom konden de kinderen het systeem weer repareren en de dagen weer kloppend krijgen. Het is ze gelukkig gelukt om uit te breken. Daarna stonden de ouders te wachten en was het tijd om lekker naar huis te gaan.

Wij hebben een super leuk kamp gehad!